Західноєвропейське мистецтво XVII–XIX століття

            Виставка  «Західноєвропейське мистецтво XVII–XIX століття» представляє близько 50-ти творів мистецтва XVII – XIX ст.. Це художні полотна які відображають  домінуючі стилі західноєвропейського мистецтва  XVII–XIX ст. – маньєризм, бароко та реалістичний живопис, графічні роботи, скульптура, горельєфи, барельєфи.

Перлиною виставки є картина голландського художника Г.Хонхорста «Свята Цецилія, яка співає в оточенні янголів» – жанрова крупнофігурна композиція із зображенням католицької святої, яка відображає використання художником ефекту яскравого штучного світла в темному приміщенні, за що серед сучасників художник одержав прізвисько «Нічний Герард».

Англійське мистецтво другої половини ХУІІІ ст. представлено монументальною і водночас динамічною картиною «Великодушність Сципіона Африканського». Це робота пензля відомого історичного та портретного живописця, теоретика мистецтва, першого президента Лондонської Академії мистецтв, яскравого майстра зрілого англійського барокко – Джошуа Рейнольда, який у 1788–1789 рр. написав її на замовлення Г. Потьомкіна.

Мистецтво Німеччини представлене трьома монументальними полотнами художника-анімаліста Філіппа-Пітера Рооса (1655–1705),  одного з прихильників італійської школи живопису, яких у ті часи називали «итальянизирущие голландцы», оскільки вони змальовували не рідну природу, а краєвиди Італії, насичені зображенням різноманітних тварин та людей, яких змальовували в натуральну величину, приділяючи увагу проблемам передачі простору та світла. Це монументальні полотна „Стадо кіз”, ”Сплячий пастух”  та „Царство тварин”. 

Серед картин музейної колекції багато портретів різних епох. Жанр портрету представлено творами невідомих авторів XVIII століття, які писали в парадній манері.  

 В XVII–XIX століттях помітні зміни відбулися  у розвитку скульптури. Скульптори звертаються до форм класицизму, античної спадщини, прагнуть відтворити людину в ідеально-анатомічних пропорціях, в ефективних позах, у античному вбранні, передати своє уявлення про ідеального героя. Одна з найкращих мармурових композицій музейної збірки – «Геракл і Ліхас», виготовлена в 1796 році  визначним всесвітньо відомим італійським скульптором, Антоніо Канова (1757–1822). На початку  ХІХ ст. тематика скульптури стала помітно ширшою,  активно розвивається портретна пластика, що відображено у скульптурних портретах. Один з них роботи невідомого  італійського  скульптора    ХІХ ст. «Октавіан Август в юнацтві». Скульптурний портрет «Психея» належить відомому італійському скульптору, портретисту, копіювальнику античної скульптури  Гаетано Россі. До уваги відвідувачів також  роботи невідомих західноєвропейських  авторів ХІХ ст. та ін..

Одним із найцінніших надбань музею є колекція західноєвропейської графіки XVIІ – початку XX ст.    У збірці  гравюри італійської школи XVII ст. – часу, коли найважливішу роль у художньому відтворенні дійсності відігравав стиль бароко.  Унікальними роботами є гравюра на міді італійського художника і гравера Пієтро Тести.  Гравюри середини XVII ст., виконані у Фландрії Корнелієм Фішером та інші цікаві роботи.